Corporate news

20210707 FPSM2375 2

Corporate news

Bekijk hier al het corporate news van HAK.

Fv E nieuwe CCO HAK 3

Frans van Engelen nieuwe commercieel directeur van HAK

‘Groeien om zoveel mogelijk mensen te helpen meer groenten en peulvruchten te eten’
HAK keyvisual rode biet Persbericht liggend

HAK start campagne met ‘Van Hollandse Bodemprijzen’

Actiecampagne voor lokaal geteelde groenten en peulvruchten van HAK
HAK Kidneybonen Campagne 2

HAK stimuleert keuze voor lokaal geteelde peulvruchten

Nederlandse kidneyboon centraal in nieuwe campagne met Elise Schaap
Timo Hoogeboom Tessa van Soest

HAK behaalt B Corp certificering

Certificering onderstreept duurzame koers
Wintercollectief Infographic

Oproep Wintercollectief heeft hartverwarmend effect: al 1.9 miljoen producten voor de Voedselbank

Zes merken sluiten zich aan bij het collectief en gaan ook extra doneren aan de Voedselbank: FrieslandCampina, Honig, Koninklijke De Ruijter, Maaslander, Calvé en No Fairytales
Het Wintercollectief alt

Hollandse voedselproducenten bundelen krachten en verhogen donaties aan Voedselbank aanzienlijk

Voedselbank verwacht stijging van minimaal 40% nieuwe klanten
HAK stuurt vervanger het veld in 2

HAK stuurt vervanger het veld in

Elise Schaap is out-of-office
Still 6

HAK deelt haar liefde voor lokaal

Groentemerk lanceert nieuwe campagne en “Veldvinder”
HAK Doperwtjes On the way to Planet Proof

HAK pakt door met groene missie en wil in 2022 B Corp-certificering

Belangrijke stap: bedrijfsstatuten inmiddels aangepast.
20210921 FPSM6091 2

Maikel Jongenelis nieuwe CFO van HAK

Maikel Jongenelis (33, foto) heeft per 1 oktober 2021 CFO Lizet Friesen-Leibbrandt opgevolgd als CFO.
HAK Campagne Elise Schaap 1

Nieuwe groene campagne van HAK met “groentje” Elise Schaap

Je moet weer de groenten van HAK hebben
HAK nutri score 11 van 11 deksel v2

Nieuwe aandeelhouder KDV geeft HAK volop de ruimte om haar plantaardige strategie in Europa uit te bouwen.

Groentefabrikant wordt startpunt in Europa van nieuwe divisie in plantaardige voeding
Eindgerecht 1

HAK is klaar voor vers

Met nieuwe versfabriek en strategie klaar om positie in koelverse groenten in foodservice en retail te laten groeien
Het Helpende bord

HAK onthult het ‘intelligente groentebord’ voor kinderen

Ons oog bepaalt wat we proeven en hoeveel we eten
Weerstand bij kinderen voor groenten is van alle tijden

HAK werkt aan "intelligent groentebord" voor kinderen

Groenteconsumptie kinderen tussen 4-8 jaar is serieus probleem en moet omhoog
Vrijwilligers vullen voedselpakketen

5 miljoenste pot nieuwe mijlpaal in samenwerking met groentefabrikant HAK

Ondanks forse stijging van aanvoer, hebben voedselbanken nog veel meer groenten nodig
HAK Fresh

Peter van Halder Grootverbruik verder onder nieuwe naam: HAK Fresh

HAK concern zet volgende stap in missie en groentestrategie
Gemüse Bolognese Bohnenpfanne en Chili kidneybohnen

HAK pakt nu ook door met Nutri-Score in Duitsland

Giessen, 19 september 2019 – In navolging van België en Nederland, zet groente- en peulvruchtenfabrikant HAK vanaf heden HAK-producten voorzien van het Nutri-Score voedselkeuzelogo op het schap van Duitse supermarkten. In Duitsland is HAK overigens niet de eerste fabrikant die het logo op zijn producten zet. Eerder ging daar het Franse Danone de groenten- en peulvruchten fabrikant uit Giessen voor.
HAK Nutri-Score Schap met consument

Eerste HAK groenten en peulvruchten met voedselkeuzelogo Nutri-Score in schap van supermarkt

Groentefabrikant zet eerdere aankondiging door en trekt eigen plan in aanloop naar definitieve beslissing overheid
HAK-Nutriscore

HAK gaat als eerste in Nederland Nutri-Score invoeren

Groentefabrikant vindt urgentie te hoog en wacht niet op besluit overheid
Timo Planetproof

HAK wil ‘On the Way to PlanetProof’ keurmerk voor haar groenten

Marktleider ambieert positie van duurzame koploper in groenteconserven
Hak Professional Logo Rgb

HAK levert bonen nu ook exclusief aan professionele keukens en koks

Grote1,6kg -stazak biedt meer smaak en vraagt minder opslagruimte
Image 2018 06 29

Iconische HAK-pot in nieuw jasje gestoken

Herkomst product en transparantie sinds dag één belangrijke factor bij ontwerp nieuw logo en etiket
Producten Duitsland

Overname Duitse distributeur

HAK wil met overname van distributeur foodeko marktpositie in Duitsland versterken
L

HAK wil met overname van distributeur foodeko marktpositie in Duitsland versterken

Groentefabrikant HAK wil zijn positie op de Duitse markt versterken en zijn afzet fors laten groeien. Daartoe heeft Neerlands Glorie Groente en Fruit B.V., de holding waar HAK deel van uitmaakt, een meerderheidsbelang van 51% genomen in de Duitse distributeur foodeko uit Viersen. Partijen maken geen financiële details van de transactie bekend. De Duitse autoriteit Bundeskartellamt heeft geen bezwaar gemaakt tegen de transactie.
Foto

HAK neemt groentespecialist Peter van Halder over en stapt nu ook in koelverse groenten

Giessen/Den Bosch, 1 juni 2017 - Groentefabrikant HAK neemt 100% van de aandelen van Peter van Halder Grootverbruik BV uit Den Bosch over. Daartoe hebben beide partijen vorige week een overeenkomst getekend. Peter van Halder, opgericht in 1985, verwerkt verse groenten (al dan niet panklaar bewerkt) en levert deze in grootverpakking (500gr – 5 kg) aan professionele keukens bij onder meer zorginstellingen en restaurantketens. De overname heeft inmiddels de instemming van de Ondernemingsraad van de holding van HAK, Neerlands Glorie Groenten en Fruit BV. Beide partijen maken geen financiële details van de transactie bekend.
Hak

HAK sluit zich aan bij Green Protein Alliance

Op de bres voor consumptie duurzame en plantaardige voeding
Herman Achter Kookeiland

Export groentefabrikant HAK groeit hard in België en Duitsland

Positie in Noordwest Europa steeds sterker. 'Ook in België en in Noordwest Duitsland zijn we inmiddels geliefd als kwaliteits- groentemerk, we hebben daar een sterk marktaandeel.' Timo Hoogeboom, ceo HAK
San 1118

Nicole Freid nieuwe directeur Marketing & Innovatie

missie: meer versverwerkte groente op eettafel van Nederlandse gezinnen
Hak Logo 2016 Digitaal Web Schaduw Rgb

HAK uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013

HAK is door de Nederlandse supermarktklant uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013. De prestigieuze publieksprijs is een initiatief van de levensmiddelenbranchevereniging FNLI in samenwerking met onderzoeksbureau GfK. Op basis van een grootschalig onderzoek onder 13.000 consumenten worden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Nederlanders waarderen HAK vooral om haar constante kwaliteit, de sterke Hollandse herkomst en het innovatieve vermogen.